Je browser is niet up-to-date.

Internet Explorer 6 voldoet niet aan de huidige normen en wordt niet langer ondersteund door deze website.

Voor het gebruik van deze website, verzoeken wij u of uw webbrowser te updaten naar een actuele versie of om een geheel andere webbrowser te gebruiken.

Hier is een lijst van de meest populaire browsers. Klik op een van de symbolen om op de respectieve download site te komen:

proceed anyway¹
¹Display errors and browser crashes may occur.
Introductie
Premium
Allianties
BB-Codes
Andere Informatie
Speler
Nederzettingen
Gebouwen
Eenheden
Kaart

Gebouwen

Gebouwen zijn nodig om vooruitgang te boeken in het spel. Onder andere produceren ze grondstoffen en schakelen ze bepaalde acties in, bijvoorbeeld eenheden bouwen via de kazerne of de handel op de markt.

De volgende gebouwen zijn beschikbaar:

Bouw

Om gebouwen te bouwen moet een speler naar het kasteel menu. Van daaruit kan hij kiezen welke gebouwen moeten worden gebouwd uit een lijst van beschikbare opties. De grondstoffen worden uitgegeven en de bouw wordt gestart. Het bouwproces duurt een vooraf bepaalde tijd en als die tijd is verstreken, zal het gebouw beschikbaar zijn. Het bouwproces kan worden gestopt op elk moment, in welk geval de geïnvesteerde middelen zullen worden terugbetaald.

Er kan slechts een bouwproces tegelijkertijd bezig zijn. Maar er kunnen gebouwen in de wachtrij geplaatst worden, die tot drie opdrachten groot kan zijn. Deze worden vervolgens geleidelijk afgerond. Als er meer opdrachten in de gebouw wachtrij geplaatst worden, zullen de kosten toenemen na het derde gebouw. Deze extra kosten worden niet terugbetaald als de taak word geannuleerd. Als de speler een actieve premium account bezit word de gebouw wachtrij onbeperkt.


De extra kosten nemen exponentieel toe. Het overzicht van de kosten is als volgt:

Gebouwen extra kosten
1 0%
2 0%
3 0%
4 25%
5 56%
6 95%
7 144%
8 205%
9 281%
10 376%

Techboom

De spelers verschillende gebouwen en mogelijkheden zijn georganiseerd in een techtree. Dit betekent dat de speler moet voldoen aan specifieke eisen om bepaalde gebouwen te bouwen. Dus de spelers mogelijke acties nemen beetje bij beetje toe.



Niveau 1
Niveau 50
Niveau 1
Niveau 50
Niveau 1
Niveau 3
Niveau 5
Niveau 50
Niveau 1
Niveau 3
Niveau 50
Niveau 1
Niveau 50
Niveau 1
Niveau 50
Niveau 1
Niveau 30
Niveau 1
Niveau 5
Niveau 30
Niveau 1
Niveau 20
Niveau 1
Niveau 5
Niveau 1
Niveau 10
Niveau 1
Niveau 5
Niveau 1
Niveau 30
Niveau 1
Niveau 30
Hoogste niveau
Niveau 1

De gebouwen


Kasteel
Het kasteel is het hart van de nederzetting. Het zorgt voor een veilige plek voor de onderdanen in tijd van oorlog en het is ook de plek waar ambachtslieden en bouwers samenwerken om nieuwe gebouwen te bouwen of bestaande gebouwen uit te breiden. Hoe groter het kasteel, des te meer bouwers er daar kunnen werken. Dit betekent ook dat de gebouwen sneller gebouwd kunnen worden. Zodra het kasteel niveau 15 heeft bereikt, kun je gebouwen afbreken.

Groeve
In de steengroeve, worden keien van rotsblokken afgebikt en bewerkt tot stenen blokken. Deze blokken kunnen dan gebruikt worden om gebouwen van te bouwen of om voor de productie van troepen te gebruiken in de barakken. Hoe meer je de steengroeve uitbreidt, des te meer steenhouwers je in dienst kunt nemen en des te sneller de blokken steen verwerkt kunnen worden.

Zagerij
Of het nu nodig is als een raamwerk voor schilden of voor wapens: hout is een grondstof die nodig is voor de meeste van je nederzettingen. In de zagerij worden bomen van de omringende bossen bewerkt en beschikbaar gemaakt voor bouwers en smeden. Hoe groter je zagerij is, des te meer arbeiders in dienst genomen kunnen worden om bomen te bewerken.

Ertsmijn
Zelfs de beste krijger kan de strijd niet overleven, zonder een goed pantser en scherpe messen. In de ertsmijn, wordt ijzererts uit de grond gehaald en bewerkt. Hoe verder je de mijn uitbreidt, des te meer werkers je in dienst kunt nemen en hoe sneller ze werken.

Opslagplaats
Grondstoffen worden in de opslag beschermd tegen wind en weer. Zorg er voor dat er genoeg ruimte is, anders gaan belangrijke grondstoffen verloren. Helaas zijn je goederen in de opslagplaats niet veilig voor plunderaars - daar heb je een schuilplaats voor nodig.

Schuilplaats
Kolonisten in je nederzetting kunnen niet altijd hun huizen beschermen. Daarom verstoppen ze hun schatten op een geheime plek. Deze schuilplaatsen zijn veilig voor de handen van dieven en de ogen van spionnen.

Molenaar
De vruchten van de velden worden vermalen in de molen. De molenaar voorziet je nederzettingen van bloem, zodat je onderdanen in je koninkrijk niet hoeven te verhongeren. Je kunt slechts kolonisten met werk en gevechtstroepen hebben, die je kunt onderhouden.

Barakken
In de barakken vieren strenge regels en een nog hardere behandeling het hoogtij, om discipline en tactieken te onderwijzen. Krijgers worden hier getraind om trouw hun Koning te dienen. Je kunt ze ook naar gevechten sturen, waar ze naast jou zullen vechten in volle moed en glorie. Je eenheden zullen geavanceerder zijn naarmate je de barakken uitbreidt.

Stadsmuur
Een sterke muur houdt je dorpelingen veilig van hongerige wolven en aanvallende vijanden. Wanneer een dorp wordt aangevallen, zal de muur de inheemse troepen versterken (gebaseerd op niveau)

Ezelstal
In de ezelstal worden loyale dieren gefokt, die geduldig zware lasten voor je zullen dragen. Hoe groter de stal des te meer ezels er gefokt kunnen worden.

Markt
Op de markt is het een drukte vanjewelste met kleurrijke activiteiten. Handelaren van heinde en verre komen hier om zaken te doen. Grondstoffen worden hier gekocht of op lange reizen gestuurd. Ezels zijn beschikbaar voor transport, die kun je fokken bij de ezelstal. Hoe meer je markt uitgebreid is, des te meer je kunt handelen en des te groter de ruimte is voor markt stallen en ezels, die de handelswaar dragen.

Alchemist
In de keuken van de alchemisten worden wonderlijke dingen geproduceerd. Tijdens je zoektocht naar de steen der wijzen, zul je naast vies ruikende brouwsels ook vele nuttige dingen vinden. Hoe groter je laboratorium, hoe succesvoller de onderzoeken zullen zijn.

Woning
Graven zijn loyale mensen die de dagelijkse taken van je Koninkrijk waarnemen in jouw naam. Als ze een post betrekken in een nieuwe nederzetting, hebben ze een gouden pantser nodig om hun macht uit te stralen. Je kunt gouden pantsers maken bij de goudsmid.

Goudsmid
Je kunt pantser maken in de Goudsmid. Pantser is nodig om nieuwe Graven aan te stellen. Omdat de Graaf wilt dat zijn pantser er steeds beter uit ziet dan die van de vorige Graaf, nemen de kosten na elk pantserset toe.

Monument
Een magnifiek monument staat in het midden van het dorpsplein om de dorpelingen en reizigers te herinneren aan jouw koninklijke grootheid. Het vult alle krijgers met trots en verspreidt tot ver over de muren van de nederzetting een aura aan kracht. Het monument versterkt de stadsmuur met 50%. Het kan slechts gebouwd worden, wanneer alle andere gebouwen tot het maximum zijn uitgebreid.

Versie 4.1.0
gegenereerd in 7 ms Server tijd: 13:51:14