Eenheden
De eenheden in KingsAge zijn militaire troepen die de speler kan onderzoeken en trainen. Beide acties kosten grondstoffen en kolonisten. Als de speler eenheden heeft kan hij zich verdedigen of andere spelers aanvallen en verlaten nederzettingen plunderen. Speciale eenheden hebben ook extra vaardigheden zoals spionnen (spionage) of de Graaf die zelfs permanent andere nederzettingen kan overnemen (het veroveren).
Onderzoek
Voordat een speler een eenheid kan maken moet hij deze onderzoeken. Om dit te doen moeten de vereisten van de eenheid vervuld worden en moet een bepaalde hoeveelheid grondstoffen in de barakken worden uitgegeven. Het onderzoek zelf duurt een bepaalde tijd, die word ingekort naarmate de barakken een hoger niveau hebben.
De graaf is een uitzondering, aangezien deze niet onderzocht hoeft te worden in de barakken.
Hier is een overzicht van onderzoekskosten en basis tijden. De onderzoekingstijd is hier verminderd door het niveau van de kazerne:
Trainen
Onderzochte eenheden kunnen direct getraind worden in de barakken. Elke eenheid kost grondstoffen en heeft een bepaalde trainingstijd. Nadat deze tijd voorbij is ontvangt de speler de eenheid.
De speler kan verschillende eenheden en verschillende typen eenheden aan een rekruteringslijst toevoegen. De eenheden worden daar in volgorde gebouwd. De volgende tabel geeft de trainingstijden en kosten weer. De trainingstijd word gereduceerd aan de hand van het niveau van de barakken.
De Graaf is hier een uitzondering, omdat die speciale benodigdheden heeft in de vorm van gouden pantser en getraind kan worden in de residentie. De bouwtijd van de Graaf wordt ook bepaald door de residentie.
Weg sturen
Eenheden die al gebouwd zijn kunnen ontslagen worden via de 'Ontsla' knop in het menu van de barakken. De speler ontvangt hier geen grondstoffen voor maar de gebruikte kolonisten komen weer vrij.
Eenheden in vergelijking
Hier is een overzicht van de gevechtswaarden en kosten van eenheden:
Symbool |
Naam |
Uitleg |
|
Aanvalskracht |
De aanvalskracht toont de aanvalskracht van de eenheid. |
|
Verdediging Infanterie |
Toont de verdedigingswaarde tegen infanterie. |
|
Verdediging Cavalerie |
Toont de verdedigingswaarde tegen cavaliers. |
|
Verdediging boogschutters |
Toont de verdedigingswaarde tegen boogschutters. |
|
Mobiliteit |
Des te lager de waarde is, des te sneller je eenheid kan bewegen (Gespecificeerd in het aantal minuten per veld) |
|
Laadcapaciteit |
Laat zien hoeveel grondstoffen je eenheden kunnen dragen en naar de nederzetting kunnen brengen |