Je browser is niet up-to-date.

Internet Explorer 6 voldoet niet aan de huidige normen en wordt niet langer ondersteund door deze website.

Voor het gebruik van deze website, verzoeken wij u of uw webbrowser te updaten naar een actuele versie of om een geheel andere webbrowser te gebruiken.

Hier is een lijst van de meest populaire browsers. Klik op een van de symbolen om op de respectieve download site te komen:

proceed anyway¹
¹Display errors and browser crashes may occur.
Introductie
Premium
Allianties
BB-Codes
Andere Informatie
Speler
Nederzettingen
Gebouwen
Eenheden
Kaart

Eenheden

De eenheden in KingsAge zijn militaire troepen die de speler kan onderzoeken en trainen. Beide acties kosten grondstoffen en kolonisten. Als de speler eenheden heeft kan hij zich verdedigen of andere spelers aanvallen en verlaten nederzettingen plunderen. Speciale eenheden hebben ook extra vaardigheden zoals spionnen (spionage) of de Graaf die zelfs permanent andere nederzettingen kan overnemen (het veroveren).

Onderzoek

Voordat een speler een eenheid kan maken moet hij deze onderzoeken. Om dit te doen moeten de vereisten van de eenheid vervuld worden en moet een bepaalde hoeveelheid grondstoffen in de barakken worden uitgegeven. Het onderzoek zelf duurt een bepaalde tijd, die word ingekort naarmate de barakken een hoger niveau hebben.

De graaf is een uitzondering, aangezien deze niet onderzocht hoeft te worden in de barakken.


Hier is een overzicht van onderzoekskosten en basis tijden. De onderzoekingstijd is hier verminderd door het niveau van de kazerne:


Eenheid
Militie 10 10 10 0:00:10
Tempelier 40 40 60 0:02:00
Knecht 20 20 30 0:01:00
Berserker 720 500 630 1:18:40
Boogschutter 480 570 630 2:21:36
Spion 570 630 610 1:25:30
Kruisvaarder 2100 1800 2400 2:33:54
Zwarte Ridder 3500 3600 3700 4:37:01
Stormram 1800 1400 1200 1:48:20
Trebuchet 3000 2500 1600 3:36:40

Trainen

Onderzochte eenheden kunnen direct getraind worden in de barakken. Elke eenheid kost grondstoffen en heeft een bepaalde trainingstijd. Nadat deze tijd voorbij is ontvangt de speler de eenheid.

De speler kan verschillende eenheden en verschillende typen eenheden aan een rekruteringslijst toevoegen. De eenheden worden daar in volgorde gebouwd. De volgende tabel geeft de trainingstijden en kosten weer. De trainingstijd word gereduceerd aan de hand van het niveau van de barakken.

De Graaf is hier een uitzondering, omdat die speciale benodigdheden heeft in de vorm van gouden pantser en getraind kan worden in de residentie. De bouwtijd van de Graaf wordt ook bepaald door de residentie.


Eenheid
Militie 3 10 7 1 0:00:55
Tempelier 30 10 80 1 0:04:30
Knecht 10 20 30 1 0:03:30
Berserker 40 50 50 1 0:04:00
Boogschutter 80 160 80 1 0:05:00
Spion 40 60 60 2 0:09:00
Kruisvaarder 100 100 300 4 0:21:00
Zwarte Ridder 100 300 500 6 0:30:00
Stormram 100 500 200 5 1:10:00
Trebuchet 200 600 200 8 1:40:00
Graaf 100000 120000 80000 100 10:00:00

Weg sturen

Eenheden die al gebouwd zijn kunnen ontslagen worden via de 'Ontsla' knop in het menu van de barakken. De speler ontvangt hier geen grondstoffen voor maar de gebruikte kolonisten komen weer vrij.

Eenheden in vergelijking

Hier is een overzicht van de gevechtswaarden en kosten van eenheden:


Eenheid
Militie 20 40 30 5 20 5
Tempelier 100 300 100 200 22 15
Knecht 50 100 200 300 18 25
Berserker 350 70 50 50 18 10
Boogschutter 150 400 150 100 18 10
Spion 1 10 5 7 9 0
Kruisvaarder 900 200 300 300 10 80
Zwarte Ridder 600 1500 1000 1000 11 50
Stormram 100 100 200 20 30 0
Trebuchet 500 400 100 200 30 0
Graaf 100 300 100 200 35 0


Symbool Naam Uitleg

Aanvalskracht

De aanvalskracht toont de aanvalskracht van de eenheid.

Verdediging Infanterie

Toont de verdedigingswaarde tegen infanterie.

Verdediging Cavalerie

Toont de verdedigingswaarde tegen cavaliers.

Verdediging boogschutters

Toont de verdedigingswaarde tegen boogschutters.

Mobiliteit

Des te lager de waarde is, des te sneller je eenheid kan bewegen (Gespecificeerd in het aantal minuten per veld)

Laadcapaciteit

Laat zien hoeveel grondstoffen je eenheden kunnen dragen en naar de nederzetting kunnen brengen


Versie 4.1.0
gegenereerd in 6 ms Server tijd: 15:21:40