Je browser is niet up-to-date.

Internet Explorer 6 voldoet niet aan de huidige normen en wordt niet langer ondersteund door deze website.

Voor het gebruik van deze website, verzoeken wij u of uw webbrowser te updaten naar een actuele versie of om een geheel andere webbrowser te gebruiken.

Hier is een lijst van de meest populaire browsers. Klik op een van de symbolen om op de respectieve download site te komen:

proceed anyway¹
¹Display errors and browser crashes may occur.
Introductie
Premium
Allianties
BB-Codes
Andere Informatie
Speler
Nederzettingen
Gebouwen
Eenheden
Kaart

Gevechten

Als een speler de nederzetting van een andere speler aanvalt begint een gevecht. De individuele eenheden vechten gezamenlijk tot een zijde compleet vernietigd is. Dit kan ook permanente schade aan een nederzetting opleveren (stadsmuur of andere gebouwen). De winnaar kan of de grondstoffen plunderen of de nederzetting overnemen door Graven te gebruiken.

De onderdelen van een gevecht zijn:

  1. Stadsmuur beschadigen
  2. Gevecht van de spionnen
  3. Normale troepen gevecht
  4. Gebouwen beschadigen
  5. Veroveringen en Plunderen

Stadsmuur beschadigen

Voordat het gevecht begint word het niveau van de stadsmuur verlaagd. Om dit te doen heeft de speler stormram eenheden nodig in zijn aanvals eenheid. Afhankelijk van het aantal rammen word de stadsmuur gesloopt, maximaal tot de helft van de oorspronkelijke waarde.

Gevecht van de spionnen

Als spionnen zich in de gelederen van het aanvallende leger bevinden, word de spionage normaal berekend voordat het gevecht begint.

Normale troepen gevecht

Normale eenheden vechten tegen elkaar. De aanvalswaarden worden vergeleken met de verdedigingswaarden. Nadat deze waarden zijn bepaald kunnen ze worden beïnvloed door omstandigheden van buitenaf.

De volgende aanpassingen zijn geldig voor de aanvaller:

- Moraal: Is een mechanisme bedoeld om aanvallende spelers te stoppen van het vernietigen van kleinere spelers. Het totaal aantal punten van de aanvaller word vergeleken met de verdedigers totaal aantal punten. Als de aanvaller meer punten heeft neemt de effectiviteit van zijn eenheden af, omdat de moraal word gereduceerd. Moraal heeft een waarde tussen de 100% en 30%.

- Geluk: Een random factor, die random word bepaald in elk gevecht. Deze waarde beïnvloed de gevechtssterkte. Geluk varieert tussen -25% en +25%.

De verdediger kan zijn verdedigende waarden van zijn eenheden verbeteren met:

- Muur bonus: De bonus wordt gegenereerd door de stadsmuur en verbetert alle verdedigende waarden. De muur bonus varieert van 100% (niveau 0) tot 220% (niveau 20).

- Nacht bonus: Dit is bescherming tussen 00:00 en 08:00. Tijdens deze tijd profiteert de verdediger van een nacht bonus, dit betekent dubbele verdedigingssterkte voor alle eenheden tijdens deze tijd. Buiten deze tijd is er geen andere verdedigingsbonus.

Nadat de waarden van een gevecht zijn vergeleken worden de verliezen bepaald. De Graaf sterft als er geen troepen zijn verstuurd en een gevecht heeft plaatsgevonden of als 50% van de eenheden van de aanvaller zijn gestorven.

Gebouwen beschadigen

Aan het eind de vernietiging van andere gebouwen is exact berekend en hangt af van de verliezen van de verdediger en de hoeveelheid trebuchets van de aanvaller.

Veroveringen en Plunderen

Zodra het gevecht over is en de aanvaller heeft gewonnen gebeurt het volgende: De overlevende troepen van de aanvaller plunderen de grondstoffen van de nederzetting en nemen de goederen mee naar huis. Als de Graaf het gevecht heeft overleefd begint deze de nederzetting te veroveren door de goedkeuring te vernietigen.

Uw machtsbereik wordt opnieuw berekend na de veroveringspoging. Als een gebouw vernietigd wordt door de aanval, dan zal dat ook een effect hebben op het machtsbereik.


Versie 4.1.0
gegenereerd in 13 ms Server tijd: 00:06:02